1 Ağustos 2010 Pazar

"Düşünen Adam" Heykeli

"Düşünen Adam" heykelinin Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesine konuluş amacını düşünüyordum,araştırırken şuna rastladım:

"Düşünen Adam heykeli,o adamın düşündüğünü,düşünceyi vurgulamak amacıyla yapılmamıştır.O heykel,ünlü İtalyan şair Dante'nin heykelidir..."

Yine de bununla tatmin olmadım...Sizce o hastaneye heykelin konulma sebebi nedir?...

Rodin'in heykeli yaparken şu düşüncedeymiş:

Rodin’nin taşı dillendirdiği, biçimlendirdiği heykelinin, René Descartes ‘ın 1600 lerde, Saint Augustain’ne "Si Fallor Sum" (Yanılıyorsam, varım) Cevaben söylediği "Cogito, ergo sum" düşünüyorum, öyleyse varım, tam ifadesi:Ego Cogito ergo sum sive existo ben düşünüyorum öyleyse ben varım, paralerinde, kendini, cenneti ve cehennemi düşüncesinde yaşattığını yarattığını ya da Yaradanı düşündüğünü sanabiliriz.

Varlık, kavramlar, objeler, olaylar arasında ilişki kurabilmemiz düşünceyle mümkün olabiliyorsa düşünmek var olmaktır. Düşünmenin sadece insana özgü olduğu mu? sorusuna cevabın Kainatta insan dışındaki varlıkların, bitkilerin, hayvanların birbirleriyle kurdukları iletişim sistemine bakmanın bir cevap olabileceğini sanıyorum, hatta bu sorunun derin analiz edilmesini savunuyorum. Düşüncenin gerçekliği, insanın kendi içsel evreni içinde aklın da katıldığı dille biçimle ifadesinde meydana gelir ya da gelebilir.

Öte yandan bir heykeltraş olan Kemal Künmat`ın Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesinde tedavi gördüğü içerisinde Rodinin heykelinden esinlenerek yapmaya başlamıştı fakat bitiremedi sonradan Mehmet Pişdar tarafından tamamlandı.

" Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nin bahçesinde düşünmektedir. 'Düşünen Adam‘ın Bakırköy kopyası Ressam Heykeltıraş Kemal Künmat tarafından Hastanede kaldığı sürede yapılmaya başlanmış, Mehmet Pişdar tarafından tamamlanmıştır."

Başka bir bakışla ya da söylentilerce heykelin hastanede kalma sebebi ünlü birisinin bu heykeli yapması ve ünlülerin de genel olarak bu hastanede tedavi görmesinden kaynaklanıyormuş...

0 yorum:

Blogger Template by Clairvo